vid bra online kommer underbar liberty

Jag gick för att hälsa på hästarna och se om de hade överlevt sin första natt. Först struntade dom i mig fullständigt, så jag skuttade runt lite för att få deras uppmärksamhet. När jag fick det så kom alla i full kareta upp för backen till mig! :D

 

Efter att jag hälsat på dem och rör mig tillbaka till grinden så märker jag att Mathilda förföljer mig. Jag hade aldrig lekt med henne i liberty, men jag kunde göra alla lekar samtidigt som hon följde med till grinden, ut genom grinden och till grimmorna 30 meter bort! Underbart! Vår relation har tagit ett stor skutt framåt! Kommer nog kunna göra en vacker uppvisning på Tväggestad i Juni!

 

Efter Mathilda blev jag sugen på första ridturen som Nicke fick stå för. Upptäckte att han blir sur och går iväg när jag försöker göra cathing game zon 4-5, men så fort jag bara gör lite approach and retreat i zon 1-2 så kommer han till mig.. hmm interesting! Ridturen gick jätte bra, han övervann sina trösklar snabbt och det bar av i skogen. Mycket klättring är vad mannen ska få göra de närmaste veckorna, nackdelen är bara att sadeln glider bak lite mycket...

 

Sist tog jag Glodis och lekte lite Finess på fältet. Hon har svårt med sitt högra varv, men i det vänstra fick hon och jag (var tvungen att jobba på min fluidity) till riktigt fina trav igång sättningar på böjt spår.

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback