Trygghet

Trevlig, regnig och jobbig hästdag.

 

Nicke och jag red ut i skogen, lite "follow the center of the trail" trav, sen vek vi av till skogen där det fanns några hoppbara stockar. Han tycker inte om ojämn mark, framförallt inte i en högre gångart, han tycker heller inte om buskar, kvistar eller stockar vid benen. Så det var perfekt att jobba lite på det. Gick riktigt bra, fick till några härliga skutt, han fick en morot för det. ("här har du en morot för att du gjorde som du skulle och jag tyckte det var jätte roligt")

 

Sen tog jag tag i saken med Mathildas osäkerhet. Hon vart orolig och ganska så nära RB bara några meter ifrån hagen. Jag gjorde mitt allra bästa, alla RB strategier jag lärt mig använda. Det gick rätt så bra. Eller väldigt bra, det var som att jag bevisat mitt ledarskap och hon litade på mig till fullo. Hon kollade med mig, vågade gå först, med mig i zon 4, till och med på lite avstånd, lunkade fram, åt lite gräs. Det hela var helt otroligt. :)

 

Sen när jag skulle hämta Nicke ifrån en gräshage med 2 andra varmblod, så han kunde gå tillbaka till våra flickor, visade han sin, Kärlek?. Jag ställde mig innanför grinden och ropade, han kollade upp, gick några steg, åt lite till, gick framåt, kollade dit de 2 andra hästarna var på väg, ifrån mig, sen kolla han på mig igen, och kom raka vägen. :)

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback