se alla tecken

Red Nick i paddocken, började med lite follow the rail i galopp. Gick riktigt bra i höger varv, tillskillnad från vänster. Där var det tur att jag hade min portuguesa, han flög åt alla föll och kanter, förstår inte hur Linda Parelli klarar av Allure i en vanlig dressyrsadel!
Sen jobbade vi lite i skritten, formen satt perfekt, öppna var svårt, men så fort han förstod tecknen så gick slutan hur lätt som helst.

 

Mathildan gjorde för första gången ett helt varv i skritt i cirkling idag! Har försökt med det länge, kom till sist fram till att lura henne ifrån driving game till cirkling. Resten gick inte mycket bättre, hon var negativ och dominant. Inte bra att ha enorm tidspress på att analysera och fixa problemet, tänkte ta henne till Parelli dagen på Tväggestad på söndag.

 

Sist tog jag Glaeda Online vilken var länge sen. Hon var oerhört spänd till en början, som vanligt. När hon släppt på de lite blev det galopp i cirkling, gick riktigt bra, förstår inte hur tjejen kan vara så smart samtidigt som hon ger alla tecken till RB. Men vart efter längde hon på halsen, saktade av med avslappning, då fick hon komma in. Sen när jag skickade ut henne igen så behövde jag inte ens ge henne hela linan, hon valde att gå ut kanske 14" och travlunka fram med sänkt huvud. Detta har ALDRIG hänt! Längtar tills vi får leka igen, så jag kan känna igen lite tecken och helt enkelt få se en så lugn och connected Glaedan.

/Think Natural


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback