Måndag

Tog Nicke Online ut till sommarhagen, jobbade mycket på mig själv, att våga stå kvar i änden av linan och lita på att han gör det han ska och att jag kan korrigera honom trots avståndet. Gick riktigt bra. Sen såg jag att han har en tråkig attityd i cirkling vilket måste ändras. Jobbade lite på yoyon i cirkling sedan.

 

Tog Mathildan ut i skogen idag igen, mycket bättre! Men jag hoppade upp lite för tidigt, så det var bara att hoppa av och ta sig förbi bron, springa lite och sen hoppa upp. Då är hon så framåt att hon knappt stannade för att äta gräs. :)

 

Sen fick Glaeda gå ut en sväng. Hon är så stel i vänster varv att det knappt går att bend her. Likaså har hennes galopp förlorat det där härliga gunget. Så nu är det upp till mig att göra "akademiska" övningar roliga så hon inte blir omöjlig att fånga...
/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback