Consistency

En fullspäckad hästhelg.
Fredag
Nicke och jag tog en kvällstur ut i klätterskogen. Hoppade vårt första hinder!
Mathilda Online

 

Lördag
Glodis, lite allt möjligt och en liten tur ut i skogen.
Nicke, lite problem med galoppen, bara flak trav..

 

Söndag
Snaeliljan fick gå ut lite, fick en jätte fin connection och det gick jätte bra när vi red ut! Hade min portuguesa sadel, åkte knappt fram!
Glodis lekte lite Online, fick även till det rätt bra där. Upptäckte bara att jag är lite för extrovert och gör inte samma sak tillräckligt länge.. Men flickan är så gott som färdig för  Official L2 Online!
Mathildan fick även leka lite Online, men där har vi lite attitydsproblem, tror dock det är min svårighet med consistency som spökar där.
Nicke var jätte glad första gången jag kom till hagen, och när jag lekte med Glodis var han jätte nyfiken och höll sig vid oss hela tiden. Men sedan ville han inte alls. Men oj vi lekte lite falling leaf och backing s. Den hästen är stor, minilevader och allt möjligt åt alla håll och kanter. Men han var inte lika glad som han brukar.. Tyckte sedan att jag lyckades bra med shimningen, men inte då, den galopp vi fick till var flak och tråkig, får gå tillbaka till gamla shimningen och jobba åt andra hållet..

 

Hästarna fick sedan gå ut i en ny hage med 3 nya hästar. En (eller 3 med varsin "hingst") flock på 11 hästar springer nu runt i skogsby. På bilden nedan ser vi Glaeda bli Arg på Nicke då han inte tillät henne "byta flock".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback