Det eviga lärandet

Igår (fredag) blev det en lång dag i stallet, själv. Så 9 hästar att ta hand om. Jag började som vanligt med Nicke och lite Online figure 8.

 

Sedan tog jag Mathilda till paddocken, hade en av mina personliga fotografer med mig så bilder kommer inom kort. Red freestyle med bara string och stick, samtidigt som jag focuserade på  de minsta tecken på spänning hos henne. Gjorde som Linda Parelli skrev senast i sin blogg. Gick riktigt riktigt bra! Mot slutet gjorde vi de allra finaste figure 8 i trav!

 

Tog feta Glodis lite Online (Figure 8) och Liberty (cirkling) i corallen. Vilket inte var några problem, snart snart ska göra vår Level Officiel!

 

Sedan lekte jag lite med döden och tog ut Glaeda i liberty. Vi gick som sagt i Liberty, dock bara till en annan sommarhage, som i och för sig är oerhört stor. Ja inte helt oväntat försvann hon så fort hon kom in i hagen. Lekte runt lite, hon skapade sitt egna circling game 3 varv sen var det tråkigt så hon kom springandes till mig. Sedan var hon kvar connected ganska länge, kunde göra lite allt möjligt. Var roligt att testa oss, vår relation och framförallt mig. Har en lång bit kvar, samtidigt som det aldrig kommer ta slut..
/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback