You'll never know until you've tried

Började dagen med en liten tur på Snaeliljan. Mamma och Lilja hängde även på ut i skogen. Snaelilja har blivit Väldigt extrovert, eller introvert men Mycket energi, väldigt trevligt, för mig. Inte ens Lilja, nybörjarhästen är helt säker längre..

 

Sedan lekte jag lite med Nicke i rundcorallen. Blev Liberty, men han är inte klar för det än. Change of direction är med rumpan mot mig i ena varvet, samtidigt som jag såg att han tyckte att jag satte för mycket pressure på honom. Så det blir mer Online "liberty" de närmaste dagarna.

 

Mathilda hängde på oss ut ifrån hagen till stallet. Sadlade damen och vi begav oss mot paddocken. Som vanligt var hon nervös, men hade ständig connection med mig och gnäggade inte en gång. I paddocken red vi lite freestyle, follow the rail vilket jag varit mycket dålig på. Men en riktigt bra övning som hon verkligen behöver. Hon avskyr freestyle, så fort jag inte håller i tyglarna så försvinner jag för henne och hon blir kvar ENSAM, tycker hon. Jag la till en volt i ett av hörnen, efter 3 varvet ville hon göra den själv! Första gången hon börjat känna igenom mönster uppsuttet! :)

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback