Trec Träning

I lördags var jag och Glaeda på trec träning.

 

Hon skötte sig galant. Red orienteringen på sidepull, vet inte, men hals-stringen gav bättre effekt än sidepullen. Efter lunch, till hinder och gångartsgrenarna bytte jag till grimma som vanligt. Var jätte roligt att testa hindren i lugn och ro, några gånger. Vi klarade slalomen i galopp, en 10 poängare! Sedan fick det bli bron, som vi gick över ett flertal gånger, hoppas det blir en 10 p på tävling där med! Men en bro på 1 meter med dubbla räcken, TAJT!

 

Låga grenar var också intressant att testa. Det innebär att man ska rida under pinnar som ligger ca 30cm över hästens mankhöjd. Hon tyckte det var läskigt först, så jag hoppade av, hjälpte henne med att sänka huvudet, och då kom hon plötsligt på att jahaa jag ska bara gå här under med sänkt huvud. Sedan kunde vi göra det uppsuttet och även i galopp! :D
Några hinder vi verkligen måste träna på är öppna grind, labyrint och backa i gång. Så vi kan visa vad parelli hästar går för i sommar på tävlingen!

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback