Take what they offer

Igår Blev det bara lite lek med Mathildan, först rundcorallen med lite yoyo i cirkling.. Sedan red vi i paddocken på en hand, med sticken i den andra (svårt att fuska då) gick riktigt bra, har lätt att bli för petig dock.

 

Dagens underbara kväll innehöll alla 4 hästar (mamma tar hand om de 2 andra, + Frodi är i St. Anna).
Började med Nicke, lite figure 8 i corallen, kommer knappt ihåg det så det måste ha gått bra.

 

Sedan tog jag Mathilda till corallen och fortsatte med yoyo i cirkling, använde sticken i zon 2 vilket gjorde det lite lättare, men känns väldigt flaxigt fortfarande.

 

Efter det var det Glaedas tur, som även hon fick testa på lite yoyo i cirkling, var väldigt LB och slickade sig mycket. När jag sen gick över till figure 8 blev hon mycket mer spänd, samtidigt är hon bara bitvis smått RB, och jag har aldrig sett henne mer avslappad än så Online. Drog av grimman och hoppade upp, och hon blev som vanligt jätte LB och följsam, gjorde lite figure 8 i skritt som kändes jätte bra!

 

Sist blev Glodis. Tänkte mycket på "take what they offer you" och gjorde det till en figure 8 i trav Online. Frustade redan första stegen, tog några vändningar som var riktigt bra. Sen gick vi därifrån, var nog inte inne i corallen mer än 3 minuter! Tog henne sedan till padocken i lite freestyle. Lät henne stå still och äta mycket i början, medan jag gjorde lite friendly med sticken (gick myycket bättre än väntat!) och med mina ben eftersom hon är lite rädd för det. Sedan blev det figure 8, som vi jobbade på i trav, var lite spänd men tänkte extra på min fluidity och vi fick ganska snabbt till en och en halv vändning i trav! :)
/Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback