Så ramlar man av ibland

På torsdagsmorgonen ville jag först ta Glaeda, vilket såklart gick åt skogen..
Så jag tog Glodis och Nicke, Samtidigt som Snaelilja hänge på min mamma och Lilja, det går ju inte att motstå hennes charm. Vi red ut, Glodis jätte pigg och Nicke hänge på utan problem. Sedan kom ett dike, när Glodis bestämde sig för att hoppa det så passade Nicke på att var längst ut på linan och alltså dra mig bakåt. Samtidigt drar glodis åt sidan i hoppet och jag hamnar på baken. Men sånt händer, även i regn.

 

Sedan passade jag på att ta glaeda och mathilda på en sväng. Jag tror att Glaeda är mer LB riden och mer RB från marken.. hmm.. Men vi red iväg i regnet i alla fall. Mathilda hängde på, lite nervös som vanligt, men det släppte vart efter. På hemvägen fick jag leka med Glaeda, "hur får jag människan där uppe att vara mjuk och lugn" Det fungerade ganska bra tills hon började utveckla en liten trav som knappt märktes, smart häst!

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback