mind game

Igår blev det först en sväng ut, Glodis skötte sig exemplariskt, har börjat leka lite med att svänga med endast mina händer vid manken. Upptäckte även att hon har det jobbigt med böjningen i höger, så jag tänkte länga stiglädret där, men då blev det läskigt när jag drog upp benet så det blir att träna friendly med benen.

 

Sedan fick Mathildan leka lite, var mycket lugnare än igår, och fastän resten av hästarna gick tillbaka till hagen var Hon kvar med mig. I paddocken kunde jag hoppa upp ganska snart och det dröjde inte länge innan hon lugnade ner sig och tog kontakt med mig. Då fortsatte vi att bygga på det Akademiska, från bilderna ser jag att jag troligen använder mer hjälper än vad hon behöver, så det blir nog till att leka på en hand i skritten för att skärpa till mig. 

 

Sedan tog jag Lilla Nicke, han har börjat visa lite attityd, så jag gjorde mitt bästa att ändra den. Gjorde lite figure 8 online, ena svängen förstod han snabbt, men den andra ville han inte.. Red sedan ut en sväng, lekte lite yoyo, tempoväxlingar i trav med mitt säte och sedan galopp-trav-galopp-trav, på hemväg, inte riktigt set it up for succes, men det var inga problem!

 

Upptäckte också en udda grej när det gäller hans fötter. Han ömmar kraftigt när jag ber honom gå ut på mitten av vägen, spelar ingen roll vilken väg det är eller underlag, lera eller sten, han börjar Alltid trippa. Sen drar han ut i kanten där det oftast är mest grus och går som om det vore äng. Men så gick vi ut i mitten på en väg som han Inte kunde få ont av, så bad jag honom om trav. Första stegen ville han inte, men sen travade han på utan problem, saktade ner till skritt, fortfarande i mitten på vägen, mirakel, inga trippande steg.. hmm... Gjorde så flera gånger, och ibland behövde jag inte ens be honom om trav utan bara "ta längre steg" i min kropp. Gick som vilken frisk häst som helst!

 

/Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback