Galet enligt många, Självklart enligt få

Idag (lördag) fick de flesta hästar ut och röra på sig.
Först Nicke som vanligt, Online gjorde vi lite sideways och sedan figure 8, han blev lite lame så jag försvårade mönstret lite vilket fick han på fall (bokstavligt talat) han lyckades halka och slå baken i backen. Han skadade sig inte eller så. Så jag hoppade upp och red lite finess/freestyle i paddocken. Vet inte om det räknas som finess, eller freestyle AR? I vilket fall gick böjningarna bättre i hans svåra än det lätta varvet idag, testade till och med på lite öppnor..

 

Mathildan sedan lekte lite Online, yoyo från zon 3 / i cirkling. Började lite annorlunda än vad jag brukar idag och det funkade mycket bättre. I paddocken sedan fick vi idag en härlig lugn trav oerhört snabbt. Finessen/AR gick inge vidare bra dock, framförallt i hö, jag fick inte riktigt till formen i min kropp..

 

Sedan blev det Glaedan, blev liberty och galopp i cirkling på en gång, tog inte allt för lång tid innan hon förstod det. Skulle inte bli förvånad om jag kommer behöva utveckla leken redan imorgon för den smarta lilla hästen. Tog sedan en tur ut i skogen, på ett rep och stick. Gjorde lite galopp-halt-galopp-skritt yoyo, behövde aldrig lyfta handen från manken för att stanna henne. Är riktigt stolt över flickan :)

 

/Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback