det allra viktigaste

Blev en intressant tur i stallet idag. Jobbade först med Nicke Online, figure 8, han såg degig ut så vi gick upp i trav och det fixade han galant. Sedan sadlade vi och det bar äntligen av till paddocken (första gången på 1 år?)

 

Hade kapsonen på över grimman så jag började med lite böjning för hand. Gick helt okej, var ett tag sen för båda faktiskt. Sedan hoppade jag upp och gjorde ett mönster som liknar the corners game. Jag stannade alltså i varje hörn så fick han lite gräs time. Emellan hörnen skulle han gå i lång-låg form böjning. Började åt vänster vilket var jobbigt, men inget dödligt tyckte han. Höger dock, DET var dödligt! Det var svårt att sitta kvar åt höger för att han kastade mig över till vä. Men DÅ upptäckte jag en sak, destu mer jag försökte korrigera honom med skänklar eller tyglar, destu argare blev han. När jag istället focuserade MER på mitt knä (framförallt!), höft och revben accepterade han snabbt läget. Väldigt intressant, samtidigt är detta Mitt svåra varv, men det har aldrig märkts på tydligt på en häst.

 

Sedan hann jag endast med Glodis. Vi lekte lite i corallen, lite figure 8 i trav, gick riktigt bra, kan snart börja med ett nytt mönster. Hoppade sedan upp och red figure 8 i paddocken. Även det gick riktigt bra, avslappnad och hon har inga problem med sticken.

 

/Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback