We Will be running barefoot this spring

Det är vad mina hästar skulle sjunga för tillfället. Ursprungligen: We been running barefoot this spring. Ragoo av Kings of Leon.

 

Idag försökte jag mig på att slå 2 flugor i en smäll. Tog Glaeda (LE) och red bort till Nicke (LE/RI) och helt enkelt bytte häst. Nicke vad Inte glad öven att behöva ha extra sällskap i våran flock, han var väldigt sur till en början. Men på hemvägen gick det riktigt bra. Så det blev ingen speciell träning idag, vi travade på, jag satt kvar, Nicke frågade hela tiden efter galopp men då vi hade en häst på släp så vet jag inte om han hade tänk på att linan var i riskzonen för hans bocksprång..

 

Jag red sedan sista biten tillbaka till stallet på Glaeda. Sådär på Ett rep, och en grimma och massa mer rep i handen. Men sen parelli har hon blivit underbar att rida. Jag kunde fatta galopp och stanna utan att ta i henne fast det var hemväg. Men dock är jag lite för lång för islandshästar, och vikten är precis på gränsen, 15 % av deras kroppsvikt...

 

/Keep it natural Joanna shareparelli team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback