Sadlar

Det blev en lite sväng på Nicke (LE/RI). Tog min älskade dressyrsadel som faktiskt satt bra på honom, enda hästen. Men jag som är vad vid min spanska med mocca säte tänkte ju inte alls på att jag hade helt fel ridbyxor för att rida i den släta sadeln på en häst med världens största rörelser! (även fast jag VET att jag gjorde samma fel för några månader sen..)

 

Men vi red iväg och i skritten kändes det perfekt, Älskar dressyrsadlar! Sedan när vi kom upp i trav så slängdes jag bakåt i sadeln, och jag försökte med alla Parelli tips jag bara kunde komma på. Så det fick bli lätt ridning på Parelli vis, vilket är väldigt lätt på den här mannen, på honom är det svårare att komma ner är att komma upp utan att använda stigbyglarna..

 

Han var väldigt pigg och erbjöd galopp flera gånger, men det är ganska självklart varför dressyrsadlarna utvecklades i ett land som inte längre behövde kriga.. Ett bocksprång och jag var nog minst en halvmeter ovanför honom. I min spanska är jag fortfarande kvar i sadeln... Nästa gång blir det helskodda ridbyxor i alla fall!

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback