taste the air

Det blev Nickemannen en sväng idag.
Glömde hjälmen så jag passade på att göra det oförsutsägbara. Förbereda honom för ridning och sedan INTE hoppa upp.

 

Vi gick till stallet och lekte lite på vägen. Långa bussar är inte trevliga, vattenpölar måste alltid undersökas ordentligt med plasktekniken, och när han "slickar sig om munnen/tuggar" alltså bearbetar en tanke så slänger han ut minst 20 cm av tungan som om han hoppas på att luften ska smaka något gott. Men jag bugar och bockar för tydliga tecken (LeftB EXtrovert) ! :)

 

Sedan blev det att klättra upp och rida ut en liten sväng. Blev lite hovträning på asfalten som kommit fram nu. Ville göra lite sideways, vilket han inte ville, men det kom igenom mot slutet ändå. Sedan var han pigg och frågade om lite trav och galopp, men något var fel, antingen shimmning, sadeln eller jag, då han började travar-trava de första galopp försöken. Då jag saktade ner så gick han även ner i en tölt-liknande gångart, intressant! Men med lite böjning och förtydligade kroppsrörelser så fick vi oss lite galopp idag. Utan bocksprång! :D

 

/Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback