Tappar focus eller?

Idag blev det Mathilda (Nordsvensk=Swedish draft horse på engelska?) hon är extremt LE vilket krånglade till det lite idag. Tänkte göra lite f 8 pattern, men i varjge sväng och varje halv cirkel så Måste jag på minna henne, och hon blir alltid lika sur. Och vi har tränat på mönstret i ett halvår minst, och hon har Fortfarande inte fattat det... Jag menar Glaeda kan det utantill..

 

Men Mathilda är världens bästa finess häst, skänkelvikning, öppna, sluta, stanna, backa allt sådant fungerar Galant på henne, och hon protesterar Aldrig! Så vad är skillnaden, jo jag gör mycket mer saker hela tiden i finess, i freestyle är hon ganska fri, och det verkar som om 3 meter "fritt" är alldeles för mycket för henne då hon hinner glömma bort vad hon håller på med under tiden.. För så fort jag började göra mycket mer hela tiden så ökade hon steget och vart mycket villigare, och ville inte alls till grinden.. Men då är det inte längre freestyle.. Så frågan är hur vi ska lära oss de enkla mönstren.. de svåra kommer ju säkert gå galant...

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback