stucken gris på lina

Hästdagen började med att Glaeda hade ett svullet öga som fick tvättas lite. Hon tyckte det var så pass hemskt att hon till och med stegrade lite, men det fixades ganska lätt. (lite roligt att andra gången jag är i hagen och ska hälsa på en annan häst, så kommer hon fram och vill umgås, fast än jag var så pass hemsk tidigare)

 

Sedan tog jag  Mathilda (LE) på 22" linan.  I början kom lite dominans som fixades förvånansvärt lätt. Sedan bar det av till fots till skogen. Hon sprang runt osm en stucken gris, fast samtidigt är hon lätt i linan och ögonlocken går konstant. Testade lite figure8 som som vanligt inte gick nå vidare bra. Sedan lite circling game, försökte ha som mål att få henne focuserad på mig så mycket som möjligt vilket fungerade sådär. Hon är en väldigt svår häst, en Allure i kvinnligt kallblod format, så jag ska kolla på lite LE savvy filmer och tänka ut några nya strategier som jag ska testa imorgon.

 

/ Keep it natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback