Spending UNdemanding time with your horse

 

Det var precis det jag gjorde, spenderade ICKE krävande tid med våra hästar.

 

Började med min lilla hingst Frodi (LI), men då han oftast har icke krävande tid med människor så blev det faktiskt lite lek. Han var så duktig som vanligt, lekte med lite bildäck, sedan fick han hjälpa till och fodra genom att bära en höbal på ryggen. Lite förvirrad var han till en början, men det löste vi snabbt. Sedan blev det lite extrem friendly game med sticken, det behövdes, för den är lite läskig när den hoppar från sida till sida..

 

Efter honom blev det Nicke (LE/RI) som behövde lite extra övertalning, vaaarför skulle jag komma till dig om jag kan stå kvar och äta hö?
Bra fråga, stå kvar där då. Så lekte jag lite cathing game, tog några minuter och sen kom han med ett Väldigt glatt och förvånat uttryck, som sa, DU VAR INTRESSANT!

 

Så vi lekte lite, ställde dock lite för mycket krav på honom, att ställa foten I däcket är väll som att bli uppäten av ett lejon tycker han. (Frodis första reaktion var den motsatta). Men då har vi lärt oss något nytt.

 

Sedan gick jag över till flickornas hage. Hade med mig en stick (så de inte ska tro att den ENDAST kommer vid saker utanför hagen) och en borste. Först fick jag övertala Mathilda (LE) till att jag kan vara värd att umgås med, och för att inte vara för PÅ så gick jag iväg, och då ville hon inte lämna min sida. KLIA MER! Då blev Svårfångade Glaeda (RE/RI/LE) så intresserad att även hon ville vara med.

 

För att Keep it Natural måste vi göra som hästar gör, och det är ofta att göra ingenting. Och Vilka resultat det ger!

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback