Spegla hästens energi

Idag blev det 2 flickor som hann leka lite innan jag kte iväg för att tillsammans med Ingmarie hålla en parelli-informationsträff.

Mathildan LB E först ut var hur duktig sm helst, de mesta flöt på perfekt. Dock är jag glad att hon är hos oss och är parelli tränad, det skulle Aldrig gå att longera henne, hon skulle äta upp människan som försökte! Hon klarade lixom inte av ens ett varv i circuling, efter sådär 180-270° så hade hon hunnit glömma bort att hon ens sprang. Så vi får se hur jag ska lyckas på 4-6 varv i L2 graduation. Men allt annat gick bra, hon hoppade även för första gången idag.
Nästa vart lilla Snaeliljan LB I som oftast har massor av överskotts energi, men idag, hon var med, men ändå inte, svårmotiverad och jag fick inte riktigt till det med morötterna. Jag hade även lite svårt att få ner min energi efter att ha lekt med mathilda som behöver så mycket. Men sen hoppade jag upp med bara string på och stick i handen. Tack vare hennes horsenality var det möjligt att öven skritta till hagen fån paddocken, fast hon (den första av alla, ville gå åt motsatt håll, hon ville gå ut på vägen istället för flocken..
/ Yours Naturally Joanna shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback