Parelli, inte bara för hästar

Idag blev det varmblodet Nicke som fick leka lite. Tog han på en liten skogssväng, och det går bara bättre och bättre för oss, båda faktist. Att rida storhäst har varit en av mina stora rädslor, men här om veckan red jag mig första galopp på Nickemannen. Han själv har haft stora problem med sin kropp, som vi har fått jobba oerhört mycket på, men denna vinter har jag äntligen kunnat börja rida honom.

Idag blev det inga bocksprång eller galopp, blev bara en kort runda, men däremot hade vi vår första avslappnade trav! Oftast behöver jag hålla kvar han i böjning för att han ska kunna trava i ett lugnare tempo och faktiskt lugna ner sig själv, men idag kunde jag släppa tyglarna och han behöll ett lugnt tempo, sänkte huvudet och frustade, för första gången!
Han har ofta varit RB I då jag ridigt honom vilket gör att han sällan har kunnat koncentrera sig ordentligt på mig och börjat använda sin kropp. Men idag gick han över mer och mer till att vara LB E. Vilken tur att jag börjat vänja mig vid bocksprång för det lär säkerligen komma mer av dem snart..
/ Yours Naturally Joanna shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback