Påhittig

Det blev först en efterlängtad tur med Nicke. Sadlade mannen men sedan bar det av till fots. Lekte lite på vägen, och sedan hittade jag även en bit skog där det fanns lite stenar, träd, stubbar, allt möjligt. Så vi fortsatte att leka där. Han var inte focuserad på mig för 5 öre. Han var ganska spänd och inte i närheten säker att hoppa upp på, men fortfarande LE. Men hur mycket man kan göra i en skogsplätt, jo rätt mycket. Träna porquipine när linan fastnar mot ett träd, träna squez mellan träd, stenar eller stockar. Backa runt eller över saker. Backa genom småträd som han tycker är läskiga när de nuddar hans bakben. Så det gäller att vara påhittig! Efter att han började försöka mer och mer så hoppade jag upp och vi begav oss hemåt. Ska bli intressant att se hur han beter sig nästa gång med sakerna han hade svår för, och jag belönade minsta försök.

 

Sedan blev det lilla Glodis. Hon var oerhört LI med ovanligt mycket energi. Vi lekte lite med transporten, hon går längre och längre in av fri vilja :) det blev ett kort pass, fick bara lite problem en gång, inte ens vid transporten utan när jag skulle in i stallet och lämna sticken, jag ville skicka in henne, men hon fastna, det var väll läskigt. Så belöna minsta försök och sedan ut i hagen. Även där blir det intressant att se vad som hände nästa gång jag gör det.

 

/Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback