I change shapes just to hide in this place but I'm still an animal

Rubriken får tala för sig själv, kommer från låten Animal med Miike Snow.
Glodis f Gäverstad freestyle
Idag började med lilla Glodis, börjar både gå bättre och sämmre. Savvy club search time! Men som tur ska vi på kurs om 2 veckor så allt löser sig nog. Som man kan se på bilden så gick jag fullt ut och drog av grimman idag. Det gick dock riktigt bra, hon stannar gärna och ju mindre frammåt destu bättre tycker hon. Så vi börjar bli riktigt bra på sideways :)
Sedan blev det en liten sväng på älskligen, Snaelilja LI. Gick helt okej, hon var lite okänslig när det gällde att svänga, tydligen slarvade jag lite med den delen under inridningen. Men annars gick det bra, fick några rena galoppfattningar och efter det även lite trav, men hon skulle behöva en liten tjej med brinnande hästintresse, då hade hon kunnat bli världens bästa häst.
Dagens sista häst blev Mathildan. Började lite i paddocken, och gud så känslig och inramad hon börjar bli! Dressyrnordisen! Så nu vet jag inte hur jag ska gå vidare med henne inom AR så det är perfekt med kurs om 3 veckor! Vi red sedan ut och tränade lite galopp då vi hade lite draghjälp med mamma och Glaeda framför. Mathildan var riktigt duktig, då min kropp fattade galopp så gjorde hon det med, men den lille nissen kände även för att bocka lite, men sittandes på sin balance point klarar man allt! Dock hade jag föredragit om hon inte slängde upp sina bakben i luften, utan satte sig på dom, men det kommer väll..
/ Yours Naturally Joanna shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback