Göra ingenting

Det blev samma hästar som igår, Nicke och Glodis. Nicke var spänd och intravert idag med, men så fort jag gav honom tid, gjorde ingenting och bara väntade på honom, så gick det perfekt sen. Upptäckte även att om jag gör lite porquipine i zon 1-2 när han frusit fast lite så hjälper det honom att slappna av väldigt fort. Och skogslekarna gick väldigt bra! eftersom jag gav han tid några meter innan så gjorde han så mycket mer när jag väl bad honom. :)

 

Sedan blev det Glodis lite snabbt, gick bra som vanligt, LI i transporten.. Det var inga problem alls att få in henne helt, och få henne någorlunda avslappnad :)

 

Imorgon bär det av mot Järna på Parelli kurs! :)

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback