Gör det du vill att hästen ska göra

Blev flera hästar på schemat idag.

Började med Underbara Nicke.
En lite längre runda blev det på Nicke idag, och han kändes inte alls connected i början, men det försvann sedan. Försökte oss på lite mer galopp idag. Han har lätt att hamna i travar-trav när jag ber honom om galopp utan att tänka mig för. Men om jag börjar gallopera i min kropp först, så hänger hans på, HERRE GUD, jag kommer nog aldrig sluta förvånas över hans steg!
Sedan blev det en liten stund med Glodis, helt fel häst för tillfället då Inga känslor överhuvud taget får exitera för att verkligen kunna spegla hennes energi. Men det gick helt okej, dock måste jag komma på något bra sätt att få henne att orka trava runt i figure 8 (även svårt uppsuttet). När jag satte upp så gjorde vi "follow the rail" och det gick riktigt bra, erbjöd även en del galopp. Men Den hästen kan stanna, det tar inte ens en sekund mellan att tanken på det, och henne faktiskt göra det. Kanske borde utnyttja det, det är ju faktiskt jobbigare att stanna och backa och sedan upp i trav igen, tillskillnad från att bara fortsätta trava.
Sista hästen för dagen blev Mathildan som var väldigt glad så länge vi höll oss kvar i stallområdet. Men hon har fortfarande enorma problem med sina trösklar ute.. På hemvägen testade vi dock på lite galopp, hon brukar som Nicke också bara komma upp i "travar-trav" (fast hon är bruksnordis), men på henne funkar det bäst att hålla henne i böjning samtidigt som jag börjar gallopera i min kropp. Fick flera stycken fattningar idag, men stackaren är inte van att använda sin bakdel så mkt, hon orkade bara några meter. Men som tur är hon LE så det kommer inte vara svårt att träna upp det :)
/Yours Naturally Joanna shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback