avslappnad trav på en travare

Det blev även en sväng på Nickemannen. Utan att jag behövde förbereda han så mycket så travade han i ett lugnt avslappnad tempo på lösa tyglar idag. Sedan red vi även en liten AR lektion för Helena så jag vet hur rätt form ska se ut och kännas på honom, gick ganska bra där med förutom att han inte riktigt är så förtjust i paddockridning.

Sedan blev det även en liten sväng på Glodis, hon var redan från början avslappnad och med, så jag behövde inte leka så mycket med henne på backen innan jag kunde hoppa upp och rida ut en liten sväng. Väl ute tränade vi lite galopp. Hon brukar alltid spänna sig och endast fatta vänster galopp, men idag lyckades jag bara efter andra försöket att få henne att ta den högra galoppen, samtidigt som hon var mindre spänd med mycket luftiga rörelser, hennes galopp är verkligen härlig.
Det blev en riktigt bra början på våren som äntligen börjat smyga sig in i Sverige.
Yours naturally Joanna shareparelli team

Kommentarer
Postat av: Sanna

Om inte dina hästar är avslappnade innan ridning, hur gör du då? =)

2010-03-11 @ 21:33:41
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Joanna N

Jag leker alltid med dom från marken mer eller mindre först. Sen är det beroende på häst till häst, vissa behöver springa av sig lite, och vissa får jag ta det väldigt lugnt med.

2010-03-14 @ 22:28:25
URL: http://naturalparellihorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback