ansvar ansvar

Började dagen med Mathildan som jag upptäckte tycker om att gå slalom långt bakom mig när vi går nånstans, hmm. Gjorde lite circling igen, gick bra. Sedan gick vi upp till paddocken där jag ville se henne med framfötterna på pallen, fick nöja mig med en fot på i 2 sec. Men vi ska jobba på det i veckan. Hoppade sen oxå upp, vi fortsätter att jobba på skolorna i trav, det är tufft.

 

Söta glaedan fick gå ut en tur i skogen. Hon är så underbar, och jag blir så glad när sadeln sitter så perfekt så jag riktigt kan se och känna henne använda sin kropp utan hinder. Dock kändes galoppen lite annorlunda, hon hade lite svårt att hålla den. Vi får se om det fortsätter så.

 

Nickemannen ställdes inför en utmaning idag. Hans ansvar, inte byta gångart. Galopp och endast galopp. Jag var tvungen att bli riktigt snabb i vändningarna för att få honom intresserad, vilket han blev!

 

Sist blev Glodis som gick gå ut en sväng i skogen. Har märkt att jag är lite för lat, för galopp är skönare än trav. Så flickan har svårt att hålla traven, får ta tag i det där... Vi gick även ner i sjön, var tvungen att hoppa av och skicka in henne först. Sedan var det inga problem! Nu är bara bara låta vassen växa så att även resten av hästarna kan få sig en trevlig stund i sjön.
/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback