Skogs träning

Det blev först en tur med Nicke (LE) då jag varken hade 22" linan eller sticken så fick det bli ridning. Då snön äntligen har smält fick det bli vanlig hederlig "klättring". Med historia från travbanan är jag inte förvånad att Nicke  blir RB så fort han hamnar i skogen med ojämn mark, småbuskars och grenar. Samtidigt som detta förbättrar hans psyke så tränar det hans kropp på köpet!

 

Jag valde att göra lite figure8 mellan 2 träd och han var som Mathilda ofta är, helt borta, mycket mer focuserad på allt annat än mig. Men Linda Parelli's nya Blogg inlägg har gett mig lite nya ideer.

 

Sedan blev det en liten tur på Glaeda med Glodis som handshäst. Glaedan såg så villig ut vid grinden så vi lekte lite Liberty på väg till stallet. Hade fullständigt glömt hur långt vi faktiskt kommit. Jag hade ingenting, ingen stick ens, men vi klarade av lite squez, och lite sideways på det, riktigt trevligt! Sedan red vi ut, och oj den hästen har energi, Glodis hade lite problem med tempot som var lite för snabbt för hennes trav, men lite för sakta för hennes stora galopp. Jag fick dock lite problem då hon ville trava bredvid oss på hemvägen då vi skulle skritta, och så fort jag tar upp min energi (som var riktad mot Glodis) så började Glaeda att dansa, och blir ännu mer obekväm när jag tar i tyglarna med en hand. Nästa gång får jag helt enkelt komma ihåg att sätta en string runt halsen på Glaeda så går det nog bättre.
Sträckan var ca 3,3 km, med ca 1,5 km i trav/galopp.
/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback