Pat is Watching

Dagen började med en sväg på Nicke, denna gången med portuguesa sadeln, det gick riktigt bra, blev även några öppnor!
Sedan hade jag planerat att ta Mathilda, men Glaeda kände för att springa iväg, så Mathilda hängde på. Fick ta o stänga in dom i en av de mindre hagarna, och leka lite Liberty. Glaeda kan det där så pass bra så hon kom fram till mig så fort hon upptäckt hagens storlek.

 

Mathilda däremot har aldrig gjort the cathing game så henne fick jag leka med, det tog inte lång tid innan hon förstod det. För att ge henne lite tid att smälta det så tog jag Glaeda och Glodis på en tur först.
Red samma tur som igår, Glodis (RI) skötte sig galant, frustande redan efter bara några steg i traven. Galoppen sedan kändes dock väldigt ansträngd. Men ska focusera på att trav-arbeta henne, för hon söker sig fint neråt och öppnor och slutor fungerar galant i skritten.

 

Sedan fick Mathildan (LE) gå ut en sväng. Allting gick perfekt enda från början, så jag focuserade och la ner tid på de få trösklar som finns kvar hos henne. Jag fuskar ofta lite med dom, jag vill ju framåt och träna! Men så gick jag och tänkte hela dagen "Pat is watching" (God is watching), så jag inte skulle slarva med något! Jag behövde endast backa henne 3 gånger innan hon kunde trava avslappnat genom bron som var hennes första tröskel. Det kom några fler sedan, men jag behövde aldrig backa mer än 2 gånger innan hon kände sig trygg nog att trava förbi.

 

På något mirakulöst sätt så klarade Mathilda även av öppnor och slutor i traven idag, helt underbart!

 

Nu blir det att göra ett Audition mönster så att jag själv vet vad jag ska visa för att kunna ta min Level 2.

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback