Don’t make or teach assumptions

Härlig dag med hästarna idag.
Tog lilla hingsten först, han kom springandes till mig i hagen, han är en härlig krabat. Var beredd på att han skulle vara lika krävande som igår, men icke! (Don't make assumptions)
Väldigt härligt så det var bara att hämta Nicke och rida iväg. Dock var det inte så bara då han hade öppna sår lite överallt. Tur att flugorna inte kommit! Men han haltade inte och såren var inte i vägen för sadeln så det var lugnt!

 

Jag red iväg på Nicke med Frodi som handhäst, inga problem där, Frodi var väldigt pigg och glad så det blev mycket trav (Nicke har inte lärt sig hur han fattar galopp Och galopperar sakta än så stackars Frodi hade nog inte hunnit med). Red bort till det lilla "samhället" (några hus och brevlådor som står nära varandra) för Frodis skull. Men det blev snarare Nicke som inte riktigt tyckte allt var okej, Frodi hade inga problem, gick till och med och gäspade!

 

På hemvägen kom en stor traktor med någon ännu större maskin på släp åt vårt håll, så vi satte fart för att inte behöva möta den, men då händer så klart någonting. Frodis rep kommer under Nickes svans och han spänner sig så hårt att när jag hoppar av får jag inte bort det. Så där står vi på väg/fält kanten med en stor spänd häst och en liten som sitter fast i svansen på den andra. Jag redan helt panikslagen vinkar åt traktorn att stanna vilket den gör, jag får loss repet. Ber den åka förbi, hade ställt mig i bra position för att överleva om någon av herrarna skulle reagera. Tänkte dock inte på åt vilket håll de skulle reagera! Så istället för att slänga sig frammåt och cirkulera runt mig som var min tanke (varför skulle hästen springa MOT traktorn? men är man RB så är man..) så slänger sig Nicke bakåt, men jag håller kvar och han slappnar av och så fort den paserar springer vi efter den.

 

Lilla Frodi förstod knappt vad det var frågan om, Vilken häst som håller sig LB fastän resten av dens flock blir RB! Underbart! Jag och Nicke har dock lite saker att jobba på båda två..

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback