retreat, retreat, retreat...

Kollade på en liten Savvy video från 2005 då Linda introducerar Liberty och Horsebehavior för första gången. Hon leker i Liberty, först med Replica (ett sto efter Pat's kända hingst Casper) som är väldigt unconfident. Och sedan leker hon med Remmer som är motsatsen. Hon går igenom lite grundläggande tankar och tekniker.

 

Glaeda och jag i Liberty 2008
Så ut och testa var vad jag gjorde, VILKA RESULTAT! Testade först Glaeda (RI/RE) lite snabbt i hagen när jag gav dem mat. Då hon är unconfident så tänkte jag hela tiden retreat retreat retreat! och lite "tryck" i zon 5 när det behövdes. Som sagt det gick riktigt bra, men hennes bubbla är så pass stor att det kommer kräva lite tid innan hon kommer komma helt in till mig, confident och Frivilligt.

 

Sedan bar det av till Nicke (LBE) där jag också testade mina nya kunskaper. I börjar skiftade han mycket unconfident/confident där mig nya kunskap gav underverk. Sedan misstänker jag att jag ville gå vidare för fort och göra något med han när han väl kommit in, vilket gjorde att han flög iväg och jag fick övertala honom bra många varv till.
/Think Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback