Hästens jobb

Började dagen med en ridtur på Glodis med Glaeda som handhäst, tillsammans med min mor. PÅ kursen lärde jag mig hur bra Follow the rail är, hur man ger hästen ett jobb, ta mig till den skylten i trav, och det är upp till den att utföra den på det sätt som passar hästen. Så våran ridtur började med någon kilometer trav, sedan även Galopp någon kilometer till.

 

Vilket resultat, Lilja (LI) har nog aldrig galloperat så långt i hela sitt liv utan att bryta av. Jätte bra träning för henne, det är ju jobbigare för dom att trav-skritt-trav-skritt-trav i 5 minuter, än att bara fortsätta trava, så Perfekt övning för LI hästar. För Glaeda (LE) var sträckan lite för kort då hennes hjärna endast hann komma upp i utsöndra adrenalin stadiet. Men för Glodis (RI/LI) vart det ganska lagom, hon behöver vänja sig och börja känna sig mer bekväm i de högre gångarterna.

 

/ Keep it Natural shareparelli team

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback