Galopp träning

Idag följde Sofia med som är fotografen till de kommande bilder. Vi red samma runda som jag red med mamma igår, ca 6.5 km. Jag hade Glodis med Glaeda som handhäst, och Sofia red på Snaelilja.

 

Snaeliljan hade lite trösklar precis på väg ifrån gården, hon som annars alltid är så säker. Så det fick bli lite ponny ridning alá följa Jon. Jag på Glodis höll i Snaelilja med Sofia som höll i Glaeda. Jag får försöka ta mig tid och jobba med Snaeilja så hon blir mer självsäker. Resten av turen gick bra, jag försökte galoppera så mycket som möjligt på Glodis då hon redan är så pass säker och lugn i traven och behöver börja jobba med de där magmusklerna lite.
/Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback