Galopp Ombyten

Har grävt djupt in i savvy video arkivet och hittat Massor intressanta filmer. Bland annat,
Trailer loading L2, kort film som visar hur du skickar in en häst i transporten, strategier för både dominanta och rädda.
Control,Confidence,Competence, längre film om hur Linda utmanas av Allure.
Frustrating vs. Fasinating, Linda rider Nova, en väldigt emotional häst och hon visar olika strategier för att lugna ner henne m.m (Måste titta om och göra på Mathilda!)
Level 2 Lead Changes, kort film med LInda om hur man lätt börjar med galoppombyten. Sedan svarar hon på frågor, VÄLDIGT intressant, bland annat vad Dressyr FEI domare tycker om hennes sits, vilken sits Elit fälttävlans ryttare faktist använder (så kallad C) m.m.

 

Blev oerhört inspirerad av den sista och tog Glaedan till paddocken och testade lite galoppombyten. Lekte såklart lite med henne först, shit vilken känslig häst! Var ett tag sen jag verkligen jobbade på våra Ground skills. Hon är så känslig, aldrig mer än en fas 2. Samtidigt är hon väldigt challenging, 0 till 100 på en sekund, RBE till RB I till LBE till LBI.. Jag gjorde mitt allra bästa, har utvecklats en hel del sen senast, och jag uppmärksammade varje liten reaktion. Men vad hon egentligen tyckte, det får vi se nästa gång hon ser mig i hagen..

 

Riddelen av passet gick, som det brukar, flyger mer eller mindre omkring, dock kontrollerat. Jag gjorde såklart ett litet mönster och fick nog faktistk till ett galoppombyte. Linda nämnde i videon att bla. Tenesee Walking och Araber kan ha svårt för byterna då de kan bli så rörliga och inte få med hela kroppen rakt i skänkelvikningen, vilket faktiskt var fallet här med. Det var roligt att testa, vi får se om jag känner mig i behov av att börja träna och använda det.
/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback