Extrovert

Idag blev det äntligen lite lek med Nicke och Frodi. Sedan blev det även sadelprovning på Snaelijan.

 

Började med Nickemanne, båda pojkarna, men framförallt Frodi kom springandes när de såg mig på vägen. Nicke var dock lite svårflörtad, men kom till sist. Gick och lekte lite då min plan av att ta honom och Frodi som handhäst på en tur.

 

Nicke var helt otrolig, ingen tvekan vid diket, och kan göra det mesta på fas 1-2 även vid 22”! Även när vi kom till paddocken så var hans första reaktion åh vad ska vi göra? :D Underbart, cred till oss båda!

 

Sedan blev det Frodi som hade otroligt mycket energi idag vilket kunde blivit ganska krångligt med 2 hästar, om inte Nicke sett sig som ett med mig! Jag kunde rikta massa energi samtidigt som jag var tvungen att använda fas 4, medan Nicke stod och sov bakom mig.  Men Frodi var utmanande idag, haft lite lång paus kanske. Han hade så mycket energi att fastän han fått ordentlig hjärngympa så hade han ork att skutta omkring bakom Nicke när vi red iväg. Så det blev en lite längre sväng än jag tänk för att få ut lite energi av herrarna.

 

Sedan fick Snaeliljan ut och springa med sadel på sig, man kunde trott att det var hennes första gång. Testade Vintec sadeln med alla möjliga olika shims. Men under mina omshimningar / hennes gräspauser så såg jag att hon faktiskt har en riktigt jämn och fin rygg. Men ändå åkte ALLTING fram. Sadeln kan vara snäppet smal, men efter lite research på Savvyclub (Borde kommit på det själv) så kan även sadelns framåkning bero på att hon bär sig mycket på sin framdel. Vilket nog är svaret på vårat problem.

 

Kommande vecka blir det hard work med hästarna då Frodi åker på torsdag till Ön för att stanna över sommaren, och resten av hästarna flyttas till finare marker i Skogby på lördag.

 

/ Think Natural


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback