Ett litet krutpaket

Det blev trots allt en liten lektur med Snaelilja (LI) igår. Hon kunde knappt lämna min sida i hagen.. Så de blev 22" i sommarhagen, en riktigt perfekt lekhage faktiskt, både lite slätt, träd, stenar och diken. Snaeliljan bara väntade på att jag skulle skicka ut henne, hon var ett riktigt litet krutpaket, bockade och flög omkring i några varv, hmm intresting.
Sedan tränade jag lite på Sideways i trav, vilket inte riktigt gick hela vägen. Sedan blev det även ett hinder (dike) mitt i våran cirkel, det var dock lite läskigt att hoppa första gången tyckte hon. Men det blir samma lekar och mönster nästa gång och då ska det nog gå bättre.

 

Mitt problem med henne är att hennes energi är som en yoyo, och hon är mitt emellan det jag är van vid. Med Glodis (RI) behöver jag Aldrig komma i så pass mycket energi som med Mathilda (LE) som hela tiden är på topp. Snaeliljas max nivå är lägre än Mathildas och min, men samtidigt när hon blir osäker så försvinner all energi och det blir Glodis-sakta igen. Men det är bara fortsätta att tänka på det, och hellre att jag trycker ner min energi för långt ner så jag får en bockande och skuttande LB I, än att jag har för mycket energi och hon börjar sova.

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback