Connected but, Not Connected

lång dag igår, alla 7 hästarna fick röra lite extra på sina ben, vissa lite mer än andra..

 

Blev en förberedelse tur inför lördagen då vi rider ca 18 km till vårat nya ställe. Glodis var oerhört duktig, hennes rygg börjar sakta (alldeles för sakta?) att muskla sig, sadeln satt perfekt, kunde satt den några milimeter längre bak dock. Hon har även blivit så duktig på galoppfattningar att nu är det dags att börja leka med lite samling.

 

Jag har längtat efter att ta Nicke till sommarhagen och se riktigt hur han är och vart vi ligger. Vi har en del kvar i L2, en del L1 saker som jag tyvärr fuskat med som jag Måste göra till en daglig rutin, PORCUPINE GAME℠ när det gäller ren säkerhet med rep m.m. han får mini panik när han råkar trampa på det..
En sak jag inte stött på tidigare i CIRCLING GAME℠, han tittar bort från mig, men ger mig slack in the rope?! Glodis gör bara det ena, och Mathilda det andra, men vad är detta?!

 

Sedan var jag för trött för att leka med Frodi, men kunde inte låta bli. Nu står han bara några meter ifrån stona och jag var inte längre värd att komma till, med världens djupaste vattenpöl emellan fick jag.... gå och hämta ett sto helt enkelt. Jag tänkte inte bada i onödan. Men då kom han snällt. När jag väl tog honom så var det bara att börja leka, non stop. Nackdelen är bara att min energi är alldeles för lätt att påverka, desto mer han kom upp, desto mer gick jag ner, not good, får jobba på det.

 

Kommande dagar blir det en slut touch på Frodi innan han åker på torsdag, mycket säkerhets grejer, transporten och kanske någon tur med sadeln om vi hinner. Nicke måste ridas på hårdare underlag. Glaeda måste hitta en bra sadling, Likaså Snaelilja.

 

/ Think Natural

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback