Comfort Zone

Som sagt, Sofia var med idag så jag har både foton och filmer från dagen. Började med Glodis Online, i sommarhagen. Jag fortsatte att bocka av min self assesment med att kolla lite pourquipine på benen, lite "resande cirklar" och hinder så som diket. Allting gick jätte bra, jag har focuserat på att ha henne så mycket som möjligt i trav vilket gett stort resultat, hon slappnar av snabbt och börjar kunna jobba i gångarten en del. Problemet med henne är bara att hon i cirkling drar sig ifrån mig, får jobba lite på det. Nu har vi bara ett fåtal saker kvar på checklistan, lite friendly game och circling utan gångartsbyten.

 

Sedan blev det Mathildan. Hon fick så mycket känslor så hon snarare flög än sprang runt mig. Väldigt roligt då dessa två hästar är varandras motsatser! Mathilda flög omkring, vill vara så nära mig som möjligt, ger mig hela tiden slack in the rope, medan Glodis gör tvärt om. Med Mathilda lekte jag på ren impuls och mest kollade vart vi ligger. Inte många saker kvar till en klar L2. Men jag ska focusera på att få henne lugn, få henne att sakta av och utöka hennes comfort zone. för hon är hur lugn som helst så fort jag har sticken eller en hand på henne. Och ifall jag ska ha med denna häst till demo / teorin på Tväggestad i Maj så är det hård jobb som gäller, för både mig och henne.

/Think Natural

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback